Byggeprojektforløb

Fra etablering af byggeprogram til idriftsætning

Her er en overskrift...

Her er en underoverskrift

FASE 1

Etablering af byggeprogram

Inden første brugermøde fastlægges strategierne for indflytning og omrokering af eksisterende afdelinger. Dette omfatter afklaring af, hvilke rum der skal deles, og hvilke der er dedikeret til lejer. Der besluttes også, om de fremtidige lokaler skal være generiske eller specifikt tilpasset lejers behov.

Lejer præsenterer dette for rådgiverne på brugermøde 1.

På det første brugermøde fremlægges oplysninger om brugernes rumbehov og arbejdsgange, hvilket belyser de fremtidige rumlige afhængigheder.

Rumskemaet gennemgås i åben dialog, og rådgiverne præsenterer en eksempel-udstyrsliste.

De indledende ønsker og krav fra bygherre og brugere danner grundlag for videre bearbejdning og analyse, som resulterer i de første plandiagrammer.

Disse sendes ud inden næste minimøde for at muliggøre feedback ved brugermøde 2.

Rumprogram oversat til diagram der viser indbyrdes afhængigheder og funktioner.

På brugermøde 2 præsenteres de første overordnede plandiagrammer, der viser inddelingen af laboratorier, supportrum og opbevaring i kælderen.

Rumforløb og funktionskrav udvikles og præciseres, og  brugernes rumskemaer gennemgås for yderligere bearbejdning.

Mødet afsluttes med at sikre, at alle rum fremgår af både tegninger og rumskema.

Udlægning af arealer med funtionsbestemmelser.

På brugermøde 3 præsenteres planskitser baseret på de seneste kommentarer og mere detaljerede informationer.

Tegningerne viser etagerne på overordnet rumniveau med indtegnet udstyr fra rumskemaerne.

Formålet er at verificere, at rumdisponeringerne opfylder behovene og de indbyrdes afhængigheder.

Plandiagram i axometri med zoneinddelinger.

BESKRIVELSE:

Formålet med det første brugermøde er at opnå en fælles forståelse af projektet og processen hos lejer. Bygherre præsenterer de generelle og specifikke præmisser, herunder den valgte lokation og tilhørende forudsætninger, som overdrages til rådgiverne og indgår i de videre beslutninger.

De følgende brugermøder vil rumligt illustrere mulige interne organiseringer gennem plan- og rumdiagrammer, som bliver mere detaljerede for hvert møde baseret på et rumskema. Materiale og oplysninger deles mellem rådgivere og brugere efter hvert møde.

TID:

3-5 måneder

OUTPUT:
  • Byggeprogram
  • Tidsplan
  • Budget

FASE 2

Projektering, programmering og myndighedsbehandling

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit. Mauris pretium turpis eget est finibus volutpat. Curabitur tortor diam, iaculis gravida diam quis, rutrum tristique leo. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Suspendisse ut risus iaculis, lobortis elit pretium,

TID:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

OUTPUT:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

FASE 3

Udførelse, aflevering og idriftsætning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

TID:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

OUTPUT:
  • xx
  • 1 års gennemgang af bygningen