IT-fokus: Hvordan kan D-mærket skabe værdi for din virksomhed?
Når du vil handle økologisk og miljøvenligt – kigger du efter Ø- og Svanemærket. Hvad nu hvis dit fokus er databeskyttelse og informationssikkerhed? Kom og hør om D-mærket – Danmarks nye mærkningsordning for it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse.
Beskrivelse
D-mærket er stiftet af DI, Dansk Erhverv, SMVdanmark, samt Forbrugerrådet Tænk og finansieres af Industriens Fond. D-mærket har til formål at skabe digital tryghed hos forbrugerene og tydeliggøre hvilke virksomheder, der udviser digital ansvarlighed. D-mærket skal hjælpe virksomheder og forbrugere til at navigere i en verden præget både af skærpede myndighedskrav og højere opmærksomhed om digital ansvarlighed.
Kan D-mærket give din virksomhed en konkurrencefordel og forretningsværdi? Kan D-mærket give dig som forbruger mere tryghed når du deler og ”betaler” med dine personoplysninger? Kan D-mærket øge samfundsbevidstheden om den digitale udvikling og dermed skabe et stærkere digitalt Danmark?
Få svar på disse og mange andre spørgsmål, hvor skaberne af D-mærket i den første del af webinaret vil fortælle om, hvordan D-mærket er blevet til, og hvad mærket kan anvendes til. I anden halvdel af webinaret samler vi et stærkt panel til diskussion om praktisk anvendelse af D-mærket, hvor repræsentanter fra det offentlige og private vil stille kritiske spørgsmål.
Hvad får du ud af webinaret:
- Indblik i hvad er D-mærket
- Hvad kan du bruge den til som dataansvarlig
- Hvad kan du bruge den til som databehandler
- Er D-mærke tilstrækkelig til at påvise tilsyn med databehandlere?
Oplægsholdere:
- Mikael Jensen, direktør for D-mærket
- Anders Barslund, Leder af IT Kontrakt-, Licens- og Økonomistyring, Nationalbanken
- Jule Egholm, DPO i den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (Albertslund, Hvidovre, Høje-Taastrup og Dragør Kommuner)
Webinaret er gratis, men kræver oprettelse hos IDA.