Sådan får du succes med crowdfunding

Crowdfunding er meget mere end finansiering - sådan bruger du det i din forretningsudvikling

Beskrivelse

Mange virksomheder har nok hørt om crowdfunding, men har du nogensinde overvejet, om det kunne bruges i din virksomhed? Crowdfunding er meget mere end finansiering og på dette webinar lærer du, hvordan du kan bruge det i din forretningsudvikling.

Crowdfunding giver din virksomhed mulighed for at rejse startkapital, inden du har et færdigudviklet produkt eller projekt. Men crowdfunding giver også meget andet af værdi for en virksomhed i færd med at skabe et produkt. Crowdfunding byder nemlig, udover finansiering, også på validering, awareness og community-building. Alle de mennesker, der hjælper med at støtte dig (backere), kan blive en stor og velvillig ressource, som bl.a. giver dig mulighed for:

  • Betatesting: Dine backere bliver de første til at prøve dit produkt. Brug deres feedback til at forbedre det.
    •Produktambassadører: Får du bare 100 backere har du allerede en følgeskare, der føler sig involveret og har en særlig loyalitet over for dit produkt.
    • Produktvalidering: Du får mulighed for at teste, om der overhovedet er et marked for dit produkt, inden du selv går ud og investerer store penge i det.

Til webinaret vil du møde
I dette webinar fortæller Louise Bech Junge fra CrowdNerds om, hvorfor crowdfunding er en, ofte overset, vej til succes med finansiering, men også med ens forretningsudvikling.

Louise startede CrowdNerds i 2019 med et mål om at uddanne danskerne omkring crowdfunding og samtidig hjælpe virksomheder med produktlanceringer via forskellige crowdfunding-platforme.

I webinaret kommer vi til at tale om, hvilke virksomheder og projekter der egner sig godt til crowdfunding, og hvordan man i det hele taget får succes med at drive en crowdfunding-kampagne.

Målgruppe
Webinaret er for startups og virksomheder, som planlægger nye produktlanceringer, samt for dig, som er nysgerrig på crowdfunding som koncept helt generelt.

IDA lancerede i 2020 sin egen crowdfunding-platform for projekter med en teknologisk eller naturvidenskabelig kerne. Gennem IDA Crowdfunding kan du både som virksomhed ansøge om at oprette en kampagne og være med til at støtte kampagner og hjælpe virksomheder med nye idéer godt fra start.