Testimonial

Alt har været langt bedre end forventet. Vi er taknemmelige for den hjælp, vi har fået fra DTC. Der har været en masse spændende workshops, konferencer og partnerskaber. Men det største har været at blive sat sammen med nogle af de sejeste virksomheder i Danmark og at have Camilla, Jan og Morten til rådighed hele tiden.

Tidligere DTC-deltager

  1. Q: Skal jeg ansøge?
    A: Ja! Men du skal have et dansk CVR-nummer. Hvis du ikke allerede har et, kan vi hjælpe dig.
  2. Q: Kan jeg ansøge om at deltage i Danish Tech Challenge, hvis jeg ikke har et hardwareprodukt?
    A: Beklager, men nej! Danish Tech Challenge er forbeholdt virksomheder med et hardwareprodukt.
  3. Q: Hvordan definerer du hardware?
    A: Noget, der ikke er rent digitalt eller en serviceydelse.
  4. Q: Kan jeg have et andet arbejde, mens jeg deltager i Danish Tech Challenge?
    A: Selvfølgelig kan du det! Vi forventer dog, at din startup-virksomhed er dit hovedfokus.
  5. Q: Vi har arbejdet på vores startup i et stykke tid, kan vi godt ansøge alligevel?
    A: Ja, absolut.
  6. Q: Vi har allerede en fungerende prototype. Kan vi godt ansøge alligevel?
    A: Ja! Vi kan både hjælpe helt nye startups og startups med lidt mere erfaring.
  7. Q: Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg ansøge?
    A: Ja, selvfølgelig. Hvis du kommer ind, vil vi dog nok råde dig til at få en partner. For det er hårdt at være alene om det. Når det så er sagt, så har vi haft flere enkeltmandsvirksomheder i programmet, der har klaret sig rigtig godt.
  8. Q: Hvornår finder DTC sted?
    A: Officielt fra august til december, men vi vil gerne lære dig at kende, inden vi begynder. Så vil vi være bedre rustede til at hjælpe dig.
  9. Q: Hvem kan deltage?
    A: Alle med et hardwareprodukt. Vi diskriminerer ikke på baggrund af alder, køn, universitet eller baggrund. Jo større diversitet, jo bedre!
  10. Q: Hvordan håndterer du fortrolighed?
    A: Dette er et sikkert rum, og vi deler aldrig dine oplysninger uden dit samtykke. Men Futurebox er også et åbent rum, og der er en masse mennesker, der går ind og ud af bygningen. Så hvis du sidder inde med nogle meget følsomme oplysninger, skal du overveje, hvornår og hvor du deler dem med andre.
  11. Q: Skal jeg betale eller opgive noget af min egenkapital for at deltage i programmet?
    A: Nej, det er helt gratis.
  12. Q: Får jeg finansiering under programmet?
    A: Vi vil meget gerne hjælpe dig med at komme i kontakt med investorer, men vi finansierer ikke selv.
  13. Q: Får jeg mit eget kontor?
    A: Nej, men du får dit eget skrivebord. Futurebox er et åbent rum, fordi vi tror på, at samarbejde kræver nærhed.
  14. Q: Er der mødepligt?
    A: Ja, du skal være til stede ved møder og fælles sammenkomster.
  15. Q: Skal jeg flytte ind?
    A: Nej, du ikke behøver at flytte ind. Men vi anbefaler, at du gør det. Hvis du er her dagligt, får du mere ud af programmet, teamet og de andre startup-virksomheder.
  16. Q: Hvad kræver det at vinde Danish Tech Challenge?
    A: Vi vil helst ikke se på programmet som en konkurrence – vi foretrækker at se på det som et acceleratorprogram. Det kræver et enormt engagement igennem hele programmet. Du skal opbygge et relevant team, en arbejdsprototype og en solid forretningsmodel.
  17. Q: Hvem bestemmer, hvem der vinder?
    A: Det gør en ekstern jury bestående af teknologieksperter og investorer. DTC-teamet har ikke indflydelse på, hvem vinderen er.

Hvert år deltager 20 virksomheder i Danish Tech Challenge. Gør dig selv en tjeneste og se de andre startups som en fordel i programmet fremfor som konkurrenter. Netværket mellem hinanden har en stor værdi for dig og din startup.

Under acceleratorprogrammet – og før det officielt starter – vil du hænge ud med de øvrige startups. Vi har ugentlige frokoster og op til flere middage, præsentation af ugentlige temaer og vi deler idéer. Nogle gange er det blot os selv, og nogle gange inviterer vi professionelle udefra.

Før, under og efter DTC, vil du deltage i flere events. Der vil være en kickoff event før programmet starter, et åbent-hus-arrangement i November hvor alle deltagere pitcher foran et stort publikum, og naturligvis det årlige VIP award show, hvor vinderen bliver annonceret.

… og så til alt det ekstra sjove
Når det kommer til at lære hinanden bedre at kende, arrangerer vi bordtennisturneringer, inviterer til fredagsbarer, holder julefrokost med DTC-kollegerne og meget mere. Hvis man vil holde en fest blandt DTC-kollegerne, så vil vi uden tvivl også støtte op om det.

Kontakt

Camilla Gilbro

Program Manager, Danish Tech Challenge

Tlf: +45 2685 4806

LinkedIn

Lad os drikke en kop kaffe!